onsdag den 18. november 2009

Idag er det regn

Han snakker og bevæger sig med arme så store som højhuse i Dubai, gyldne og glade tanker som smilende buddhaer der kigger ned på dig fra den blå sky. Med børn og kvinder flyvende på Aladdins tæppe med guldtanker og øjne så klare som stjerner. Du rører ganskevist noget dybt inde i mig, noget som jeg kun troede jeg selv kunne nå. Men mine tanker er åbenbart kommet op til overfladen, væk fra hvalerne og de mange piratfisk. Nu kan du svømme frit i mit tankeocean og langsomt trækkes du op, eller ned, eller igennem det som jeg er. Kan du mærke hvordan det killer på maven som var der fugle der fløj henover dig med næb af silke og fjer af kashmir. ZimzalusalimumbilumzazazazazazzaZAza, kan du høre dem, se dem, hvor! Vil du ikke tage min hånd og føre mig henover den egn hvor du er opvokset med talende dyr og levende planter, kødædende og drabelige som børnesoldater i Sudan. Langsomt og pinefulgt skal du kigge ned på bomberne der falder, som den skygge du er nu, uden sjæl og uden øjne. Hvor er dine øjne henne nu? hvad rammer dig - hvad rammer mig - hvad rammer os - hvor rammer du først?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar