mandag den 11. januar 2010

18. får








Det 18. Får

Imorgen starter mit 19. år.
det 18. har været underligt, vanvittigt, langt ude og fuldstændigt fantastisk.
måske er denne dag i virkeligheden mit nytår. Dagen før min fødselsdag tænker jeg altid på alting - lidt som andre tit gør det op til nytår.
Jeg har oplevet så meget, det har været et turbo-langsomt år.
D. 5 Januar 2009:
Gymnasiet keder mig. det gør mig forvirret og udtilpas. men hvis jeg ikke kan og skal være her, hvor hører jeg så til? hvor er min plads og min brik i væggen. Jeg føler et tomrum som skal fyldes ud, men hvordan og hvornår. Kan jeg nogensinde være dér på dét sted hvor det er det positive der styrer og ikke helvede der griner af mig hver gang jeg går op af de grå kedelige trapper mod lokale 202.
Nikolaj. Hvad med Nikolaj. han fylder alting. fylder ingenting. jeg kan ikke klare hans syn og blik på hende. jeg ved at det er der. de har det.
17. jan. 2009:
Jeg har alting. Men idag mistede jeg. Nu har jeg ikke længere alting. Nikolaj og jeg er gået fra hinanden. Det er egentlig en lettelse. vi var meget enige. vi skal self. stadig snakke sammen, bliver vi ligesom nødt til eftersom vi går i kl. sammen. Men det bliver underligt..... det skal nok gå.
25. Februar 2009:
det flyder sammen. timerne. dagene. ugerne. hvilken dag er det? hvad er klokken. hvornår har jeg fri, ferie, weekend. pusterum. jeg kan ikke klare det her sted. lugten af gamle bøger, snobbede gymnasieunger og firkantede lokaler. jeg får klaustrofobi Nikolaj er kærester med hende. hende der burde tapes fast til gulvet så alle kan træde på hende.
Gymnasiet får mig til at føle skam. skam over mig selv om mit liv.
- idag meldte jeg mig ud. jeg er fra og med idag en af dém. En af dem der er droppet ud af gym.

April 2009:
jeg sidder her i frankrig. det kilder i maven at tænke på at jeg er hernede helt alene. Uden mit skjold. Uden aalborgsgader at se nedover.
De kigger anderledes her i den lille katolske by. Kris og Kellian er utrolig søde. vilde. forfærdelige når deres mor, dina ikke er i nærheden. faren... han er uhyggelig.

maj 2009:
jeg tog hjem fra frankrig. de slog dem. mor, solen er så rød.

Juni: Nibe festival. fuck jeg hader nibe festival. forfærdelige lille fede festival. føj. men i år blev det helt unikt. vejret. menneskerne. det hele var så harmonisk og jeg følte mig for første gang i meget lang tid lykkelig.
jeg tror der tændes et lys for mig. da jeg kiggede ham ind i hans brune øjne.. og da vi cyklede ned til stranden for at bade. Det var lidt som en ville det have været beskrevet i en novelle eller en smuk film. utrolig romantisk. men fuldstændigt realistisk. Daniel.

juni: Interrail med lau og julie om to dage! jeg glæder mig for sygt. vi skal bare se solen danse og togene rulle, toppe af paladser og pladser med boder. de er de bedste.. men kommer til at savne ham den der daniel derhjemme.

aug 2009:
hvad skal jeg gøre af mit liv?????? buuhuuu! sofie. stop med at klunke og ta' dig sammen. du VED HF ikke er noget for dig. men du søgte ind alligevel.

D. 4 august 2009:
idag startede jeg på det bedste jeg nogensinde har startet på i mit liv. Aalborg Produktionsskole. det lyder af ingenting, men det er så meget og så meget det jeg har søgt. her kan jeg udforske og udfolde. mit kreative jeg eksploderer. Jeg elsker at være i nærheden af Felix og de andre musikere. deres personlighed, den musiske ligegyldighed er så stor og så elskelig.
Her er jeg.

okt 2009:
Jeg blev underviser på støvring skole i musik!
jeg begyndte at skrive mit eget musik


december 2009:
jeg blev fri


Jeg har så meget fra dette år. gode, dårlige, fantastiske, farverige, syngende, smilende og latterlige minder. Surt og sødt, mørkt og lyst. karneval. Hobro. kærlighed. Ulykke. I år håber jeg at jeg finder sofie.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar